Na linii PLUS – PLAY znów zaiskrzyło (Aktualizacja 09.08.2009)
|Niewiele czasu minęło od ostatniego sporu obu operatorów, pisaliśmy o tym w tej wiadomości, a już słychać o nowym konflikcie. Tym razem chodzi o nowe prawo telekomunikacyjne, które nakazuje przeniesienie numeru w 1 dzień (pisaliśmy już o tym tutaj). Operator Play zarzuca Plus`owi, że ten nie wywiązuję się obowiązków i łamie w ten sposób prawo.
5 sierpnia 2009 na blogu rzecznika prasowego operatora Play, Pana Marcina Gruszka można było przeczytać wpis mówiący o tym, że Plus nie wywiązuje się z przeniesienia numerów w 1 dzień zgodnie z zapisami nowego prawa telekomunikacyjnego.
Cytujemy wypowiedź Pana Marcina Gruszka:
„W obecnej sytuacji Plus nie realizuje procesu MNP od chwili wprowadzenie zapisów nowego Rozporządzenia Rady Ministrów.
Obecnie mamy blisko 4000 otwartych spraw, dla których (mimo wielu próśb) nie otrzymaliśmy odpowiedzi ze strony PLUS (są w statusie E03).
Wiem, że inni operatorzy mają ten sam problem. Przekłada się to na Klientów, którzy nie wiedzą, co mają robić i zgłaszają się do naszych salonów i na CC.
Doskonale się składa, że trwają właśnie kontrole UKE. Tylko, co to interesuje tych 4000 klientów…”
Niedługo trzeba było czekać na ripostę ze strony Plus`a. Według tego operatora Play wprowadza klientów w błąd i w złym świetle przedstawia operatora Plus. W swoim oświadczeniu odnoszącym się do zarzutów Play, Plus informuję, że przeniesienia nie są realizowane z powodu braku uzgodnień międzyoperatorskich w zakresie bezpiecznej wymiany danych osobowych abonentów. Nie został stworzony jeszcze system, którym będą przekazywane takie informacje w sposób bezpieczny między operatorami. Dlatego też Plus złożył wniosek 6 lipca 2009 roku do UKE o czasowe zawieszenie wykonywania obowiązku przeniesienia numerów w 1 dzień, do czasu opracowania takiego systemu. W takim przypadku informacje są przekazywane jak do tej pory bezpieczną pocztą, ale wymiana danych trwa dłużej. Plus poinformował o złożeniu wniosku do UKE wszystkich operatorów sieci komórkowych.
Takie działanie Plus`a może być postrzegane jako gra na zwłokę, ale czy na pewno? Jaka jest pewność, że osoby postronne nie będą miały wglądu do naszych danych osobowych, gdy wymiana danych z Play`em odbywa się na zasadzie przekazywania plików Excel z naszymi poufnymi danymi?.
Plus (Polkomtel S.A) zaznacza również, że do czasu otrzymania decyzji prezesa UKE przenosi numery zgodnie z nowym prawem telekomunikacyjnym, ale tylko te, w których ma miejsce zgoda abonentów o tym, aby ich dane będą przekazywane tym nie do końca bezpiecznym sposobem.
Plus zarzuca operatorowi Play, że ten operator również w wielu przypadkach nie jest gotowy na przejęcie lub oddanie numeru w 1 dzień (nawet za zgoda klienta na przekazanie danych osobowych w niepewny sposób). Mało tego, w opinii Plus`a, Play po przyjęciu wniosku na przeniesienie numeru informuje klienta o 1 dniowym czasie realizacji, nawet wtedy, gdy ich własna sieć nie jest gotowa, aby tak szybko przenieść numer.
Ponadto Plus zauważa, że w przypadku, gdyby Play informował swoich nowych klientów by Ci dodatkowo złożyli wniosek u swojego dotychczasowego operatora, przekazanie poufnych danych nie byłoby wymagane do realizacji i sprawa wtedy byłaby realizowana w 1 dzień. Według Plus`a tak wygląda współpraca w tym zakresie z firmą Orange i Era i przebiega bez zakłóceń. Stanowisko Play, jest odbierane na rynku gsm jako manipulację opartą na nieprawdziwych informacjach, oraz interpretację faktów w sposób taki, aby postawić w czarnym świetle innego operatora.
Aktualizacja 09.08.2009
Dnia 31.07.2009 (+7 dni na dostarczenie decyzji) UKE odmówił Plus`owi oraz operatorowi Orange (bo ten również złożył wniosek) zawieszenia obowiązku do przeniesienia numeru w 1 dzień. Z dokumentacji wynika, że Orange złożył wniosek o zawieszenia obowiązku do dnia 31 lipca 2009 a Plus do 19 września 2009. Przypominamy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury od dnia 6 lipca 2009 termin na przeniesienie numeru w sieciach ruchomych ma wynosić 1 dzień a w sieciach stacjonarnych 7 dni.
„Stanowisko Play, jest odbierane na rynku gsm jako manipulację opartą na nieprawdziwych informacjach, oraz interpretację faktów w sposób taki, aby postawić w czarnym świetle innego operatora.” – zgadzam się w zupełności. Nawet reklamy Playa są tak beznadziejne, że oferty są porównywane do innych operatorów. Zero własnej inicjatywy. Wszystko polega na oczernianiu konkurencji.
Fajna była reklama z „Play do Orange taniej niż z Oragne do Oragne”. Fałszywych informacji w reklamach podawać nie mogą. Agresywne kampanie reklamowe są po pierwsze ciekawe, a po drugie wygrywają na nich klienci.
oby ostatecznie zyskiwał finalny klient 😉
Niech Play zmiażdży Plus’a- dobrze im tak, a nawijanie, że „Play jest zły” to śmiech na sali. Porównania są po to żeby potencjalny klient nie latał jak idiota po salonach i wypytywał o ofertę.
Szukałem neta- wybrałem Play Online- 5 gb limitu za 45 złotych, 1gb dodatkowe za 15 złotych- nie no ja się czuję rozpieszczony 😀 Chyba do kpl wezmę u nich telefon 🙂
Nie to co w Plusie- przerywane rozmowy, dodatkowy 1gb za 60 zeta, śmieszny zasięg (mój SE gubił parę razy ich sygnał). eh- szkoda gadać.
Trzymam kciuki za Play’a- niech pokażą im co to znaczy operator komórkowy. Widać że ich ludzie mieli dość tych trzech monopolistów więc założyli swoją sieć- dla wygody klienta 🙂