Narzędzia SEO – czy efektywne pozycjonowanie będzie się mogło odbyć bez ich zastosowania?

Branża pozycjonerska, akcentuje bardzo mocno optymalizowanie działania, jak też wprowadzanie szerokiej automatyzacji w przeróżnych procesach. Ogólnie rzecz ujmując nie powinno to wywoływać oznak zdziwienia, ponieważ, jak wszyscy świetnie wiemy, praca wykonywana w branży SEO jest mocno powtarzalna, wręcz ma bardzo monotonny przebieg. Dodawanie stron do katalogów, proces preclowania czy stawianie zaplecz to nie są jakieś wybitnie rozwojowe oraz kreatywne zajęcia. A jeśli weźmiemy pod uwagę, że są takie jednostki, które np. 8 godzin każdego dnia dodają internetowe strony do katalogów, pojmiemy w szybkim tempie, skąd wzięła się potrzeba automatycznego przebiegu niektórych procesów.

Automaty stuprocentowe a półautomaty

Oprócz naprawdę żmudnego, ręcznego charakteru w wykonywaniu jakiejś pracy, mamy alternatywę, która działa pod nazwą półautomatów. Jak bardzo łatwo zauważyć, to pośredniego typu wariant, jednak chociaż w odniesieniu do dodawania katalogów, praca naprawdę zwyżkuje efektywnością i to kilkukrotnie. Jeśli ktoś rozmyśla w poważny sposób nad kupnem programu jak chociażby SEO Bohater, to powinien naprawdę tak szybko jak się da zająć się zamówieniem.
Programy automatyczne zwykle z kolei funkcjonują tak, że w ustawieniach projektu ustawiamy preferowaną konfigurację, po czym wciskamy jakiś przycisk czy klawisz i dodawanie może się już odbywać poza naszym udziałem. Korzystając z takiego rozwiązania można zdobyć tysiące linków każdego dnia. Ręcznie byłoby to po prostu niemożliwe.

Jak poznać, że dane narzędzie będzie dla nas naprawdę sensowne?

Najłatwiej zakupić i przetestować na własną rękę – tak jak wspomniane było wcześniej – testy są w SEO nadrzędne! Wiadomo jednak, że nie każdy będzie miał środki na wybrane narzędzie. Zwłaszcza, że jest ich naprawdę sporo i nierzadko mogą być naprawdę drogie. Dobra wiadomość jest taka, że wielu producentów czy małych twórców narzędzi SEO udostępnia swe aplikacje do testowania. Albo w formie parodniowego testowego okresu lub też z wersji okrojonej z najbardziej zaawansowanych rozwiązań. W większości wypadków, wersja demo daje dobrze rozeznać się w tym, jak działa wybrany automat lub inne elementy programowe.
Świetnym sposobem na sprawdzenie informacji o danym produkcie może być również poczytanie o nim na PiO, gdzie stworzony został odrębny dział, w którym omawia się narzędzia SEO. Pamiętajmy koniecznie, że nie wszystkie uwagi pisane są przez rzetelnych SEOwców.

Podsumowując- samo istnienie tak wielu automatycznych programów jest mocnym dowodem, że w SEO nie można się obyć bez ich stosowania. Naturalnie, można rozwiązać to w innym trybie, choćby przez outsourcing, ale tu koszta rosną naprawdę intensywnie. Narzędzie kupujemy w sumie jednokrotnie, ponosimy koszt rzędu kilkuset złotych, a potem cieszymy się zaoszczędzonymi zasobami finansowymi i czasowymi.

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*