PLUS vs. PLAY

Według rzecznika prasowego operatora telefonii komórkowej PLAY (P4 Sp. z o.o.) Pana Marcina Gruszki dnia 10 czerwca, lub ewentualnie dnia 11 czerwca zakończy się emitowana od 20 maja „akcja informowania” klientów o ich prawach dotyczących możliwości zerwania umowy w przypadku zmiany regulaminu przez operatora telefonii komórkowej. Według opinii ekspertów zajmujących się badaniem rynku telekomunikacyjnego akcja „informacyjna” była wymierzona w operatora telefonii komórkowej PLUS (POLKOMTEL S.A). Dlatego, że ten operator zmienił regulamin (na korzyść klientów zgodnie z wytycznymi Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji). Według UOKiK zmiany w regulaminach miały dotyczyć wszystkich czterech operatorów telefonii komórkowej w tym PLAY`a, ale tylko PLUS wycofał ze swoich regulaminów sporne zapisy. Urząd złożył wniosek do sądu przeciwko operatorom ORANGE, ERA, PLAY, którzy takich zmian nie dokonali, ale i tak będą oni w lepszej sytuacji niż PLUS, który dzięki kampanii PLAY`a traci codziennie 1,5 tysiąca klientów.

W reklamie PLAY znany prezenter TVN, Pan Andrzej Sołtysik (który na co dzień jest użytkownikiem telefonu służbowego ORANGE- nie PLAY`a) czyta:

„ PLAY informuje, że w związku, ze zmianą regulaminu przez operatora telefonii komórkowej, każdy klient może zrezygnować z operatora bez konsekwencji, powtarzam bez konsekwencji”.

Ponad to PLUS zarzuca PLAY`owi takie działania jak wręczanie formularzy rezygnacyjnych z operatora przed salonami PLUS`a, oraz pomoc w rezygnacji z usług PLUS`a.

Działanie PLAY`a jest na tyle nieczyste i niezgodne ze zdrowa konkurencją, że stronę PLUS`a, zaczął popierać nawet konkurent tej firmy operator ORANGE. Pan Wojciech Jabczyński (rzecznik prasowy TELEKOMUNIKACJI POLSKIEJ i ORANGE) w swoim blogu zamieścił artykuł pod tytułem „Nie ma przebacz konkurencie!”. Wypowiada się on w nim negatywnie o działaniach operatora P4 Sp. z o.o. Działania PLAY mogą, co prawda uchodzić za nieczyste, ale nie da się ukryć, są zgodne z prawem, ponieważ mówią o stanie faktycznym. Dziwi natomiast podejście operatora, który nie dość, że sam nie dokonuje zmian zgodnych z wytycznymi UOKiK na korzyść klienta, to jeszcze namawia do zerwania umowy z operatorem, który zgodził się na bardziej dla klienta korzystne warunki. W opinii rzecznika PLAY reklama jest jak najbardziej etyczna:

„Nasza kampania informacyjna nie jest nieetyczna, dla niektórych może być agresywna, ale zdecydowanie jest etyczna. Opowiada o sytuacji, która może spotkać każdego klienta Ery, Orange i co ważne również Play. To kampania uniwersalna, która jest odpowiedzią na pytania klientów zadawane w naszych salonach. Informujemy, nie zachęcamy.”

Pytaniem jest, czy w przypadku zmiany regulaminu po stronie PLAY, dalej będzie on tak sumiennie informował wtedy już swoich klientów, że mogą oni zrezygnować z operatora bez konsekwencji?.

3 komentarze

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*