Reklama w wyszukiwarkach – nieuczciwa konkurencja?

W ostatnim czasie w Polskiej prasie są publikowane artykuły o kradnięciu marki w Internecie. Wygląda to tak, że firmy, które w Internecie się nie reklamują (ciekawe czy jeszcze takie?) mogą się tam znaleźć nawet o tym nie wiedząc. Spowodowane jest to tym, że konkurencja danej marki może ją wykorzystywać, aby skuteczniej się reklamować. Nie chodzi o nic innego, jak wspominane na łamach tego bloga przez admina ostatnio słowa kluczowe. Okazuje się, że konkurenci bardzo często wykosztują obcą markę do promocji, której nazwa może być utożsamiana z ich produktem. Według prasy ten fakt nagminnie wykorzystują partnerzy handlowi firmy Netia. Na przykład po wpisaniu w google bądź innej wyszukiwarki słowa „Neostrada” ( która jest produktem Telekomunikacji Polskiej) wynikiem wyszukiwania będzie oferta Telekomunikacji Polskiej oraz Netii. Takie działania nie są dobrze postrzegane, w USA z tego powodu wiele spraw kończy się w sądzie.

Okazuje się, że w Polsce firmy mogą wykupić w wyszukiwarce słowo będące jednocześnie nazwą marki konkurenta, ale pod warunkiem, że nie pojawi się ono w samej treści reklamy. Przedstawiciel polskiego oddziału firmy google tłumaczy, że każdy podmiot, którego znaki towarowe zostały naruszone zarówno w tekście lub w słowach kluczowych może zgłosić ich zastrzeżenie, ale rzadko to robi. Reklama w Internecie stanowi coraz poważniejsze medium wykorzystywane do promocji, w ubiegłym roku firmy wydały na reklamę w wyszukiwarkach 269,1 mln złotych.

One Comment

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*