Telefonia komórkowa po 3 kwartale 2009

W trzecim kwartale tego roku, miał miejsce ponowny spadek pozyskania nowych klientów w sieciach komórkowych. W stosunku do 2 kwartału ilość nowych klientów w sieciach komórkowych spadła o 71%. Spowodowane jest to niewątpliwie nasyceniem rynku. W trzecim kwartale miały miejsce największe odejścia od Polkomtela (PLUS) w związku z kampanią P4 Sp. z o.o (PLAY), w której informowano klientów, że mogą oni rozwiązać umowę bez konsekwencji w przypadku zmiany regulaminu, a taka sytuacja miała miejsce w Polkomtelu.

Baza klientów.
Poniżej przedstawiamy zestawienie ilości pozyskanych nowych klientów, oraz ilości klientów odchodzących od danego operatora. Z tabeli zamieszczonej poniżej widać, że odejścia z PLUSa skonsumowali dwaj pozostali gracze Polska Telefonia Cyfrowa (ERA) oraz P4 Sp. z.o.o (PLAY). W przypadku PLAY`a liczba pozyskanych klientów jest orientacyjna, ponieważ ten operator jako jedyny nie ujawnia danych kwartalnych. Określenie pozostali w zestawieniu to wszyscy operatorzy MVNO (czyli operatorzy wirtualni) nie posiadający własnej sieci. Wyjątkiem są wyniki jednego z operatorów wirtualnych tubiedronka. Wyniki tego operatora zostały doliczone do wyników Polskiej Telefonii Cyfrowej (ERA). Jest to spowodowane tym, że to ERA świadczy usługi klientom, a Biedronka użycza tylko marki. Do wyniku ERY dzięki biedronce zostało doliczone około 50 tysięcy kart SIM (klientów).

Pomimo dużej straty Polkomtel (PLUS) utrzymał pozycję lidera posiadającego największa bazę klientów, na drugim miejscu dalej znajduje się Centertel (ORANGE), do którego cyklicznie zmniejsza przewagę trzeci z tak zwanych operatorów zasiedziałych Polska Telefonia Cyfrowa ( ERA). P4 Sp. z.o.o w dalszym ciągu systematycznie zdobywa najbardziej rynek, co powinno zostać wyhamowane na początku 2010 roku, kiedy stawki MTR do tego operatora zostaną obniżone i rozliczenia między-operatorskie będą takie same do wszystkich 4 operatorów.

Wyniki finansowe.
W trzecim kwartale 2009 roku operatorzy komórkowi również odnotowali spadek przychodów. Co jest spowodowane obniżkami stawek MTR ( rozliczenia między-operatorskie), oraz ostatnio bardzo modnym kryzysem.

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*