UPC – najszybszy komercyjny Internet w Polsce.

Dnia 21 września 2009, UPC wystartowało z ofertą najszybszego Internetu dostępnego dla każdego klienta. Najszybsza prędkość, jaka jest dostępna u tego operatora wynosi aż 120 Mb/s i jest trzykrotnie szybsza niż usługa świadczona przez tego operatora do tej pory. Usługa jest świadczona w oparciu o technologię EuroDOCSIS 3.0, w sieci kablowej.

DOCSIS (ang. Data Over Cable Service Interface Specification) jest to standard transmisji danych w sieciach kablowych. DOCSIS opisuje standard głównie w Stanach Zjednoczonych. Natomiast EuroDOCSIS to system stosowany głównie w Europie, choć wiele sieci stosuje Amerykańską wersję DOCSIS również tu w Europie. UPC jest jedynym w Polsce operatorem, który wprowadza do oferty łącza wykorzystujące EuroDOCSIS 3.0. EuroDOCSIS 3.0 to innowacyjny standard transmisji danych w sieciach kablowych, dzięki zastosowaniu tej technologii możliwe stało się uzyskanie bardzo szybkich prędkości przesyłu danych po istniejących już sieciach kablowych. Transmisja danych w nowej technologii jest wielokrotnie szybsza, niż w sieciach ADSL (stosowanych przez Telekomunikację Polską). Technologia ta jest również mniej zależna od odległości sieci, w sieciach ADSL jest odwrotnie, wiele zależy od odległości do punktu dystrybuującego usługę do klienta. Cechy te zapewniają UPC przewagę technologiczną i konkurencyjną nad innymi operatorami.

UPC sprzedawać będzie usługi dostępu do Internetu w nowej technologii pod nazwą „FIBER POWER”. Nowa usługa będzie oferowana w prędkościach: 8 Mb/s, 25 Mb/s, 50 Mb/s i 120 Mb/s. Usługa nie będzie od razu dostępna w całej Polsce, na chwilę obecną będzie można z niej skorzystać tylko w czterech największych aglomeracjach:
– Warszawa
– Gdańsk
– Katowice
– Kraków.
Z czasem, dostępność usługi FIBER w szybszych prędkościach, będzie poszerzana o kolejne lokalizacje. Pierwszym miastem, w którym zasięg usługi obejmie całą sieć UPC będzie oczywiście Warszawa. Według planów, nastąpi to jeszcze przed końcem 2009 roku.
Cena usługi nie będzie wygórowana (patrząc przez pryzmat prędkości) i przedstawia się następująco:

cennik

W przypadku szybszego dostępu do Internetu, UPC stawia pewne wymagania przed użytkownikami takiej sieci (głównie techniczne). Po pierwsze, wymagana jest karta sieciowa Gigabit Ethernet, po drugie UPC nie zapewni wsparcia technicznego, jeśli komputer nie będzie spełniał następujących wymogów:

wymagania

Według zapewnień UPC klienci, którzy skorzystają z FIBER POWER w wyższych opcjach będą mogli jednocześnie oglądać strumieniowe przekazy wideo w jakości HD, pobierać i wysyłać duże pliki, przeglądać strony www, które są bardzo bogate grafikę i inne multimedia, słuchać radia internetowego, czy prowadzić wideokonferencje w wysokiej rozdzielczości obrazu i dźwięku – bez kompromisów w dziedzinie jakości. Niezależnie od wybranego wariantu, UPC FIBER POWER ma zagwarantować szybką komunikację oraz sprawną obsługę kilku aplikacji internetowych jednocześnie (online multitasking).

parametry

Pozostaje sobie postawić pytanie, po co komu aż taka prędkość?. Zgodnie z regulaminem operatora UPC, który jest dostępny na stronie internetowej, usługi nie można udostępniać osobom trzecim poza lokal. Zatem wykupienie usługi i podział kosztów oraz prędkości z sąsiadem, nie wchodzi w grę. Ponadto, UPC zastrzega w regulaminie, że abonent przyjmuje do wiadomości, że korzysta z sieci wspólnie z innymi użytkownikami, co za tym idzie, dostawca usługi w przypadku nadmiernego obciążenia sieci, może nałożyć ograniczenie w przepływie danych dla Abonenta.

Pomimo to usługa jest bardzo atrakcyjna i nie da się ukryć najszybsza w Polsce. Jak widać UPC w przeciwieństwie do operatorów typu Netia lub Dialog stara się inwestować coś w sieć, a nie tylko korzystać z regulacji rynku. To bardzo dobrze, miejmy nadzieje, że ta sytuacja przyczyni się do rozwoju Internetu szerokopasmowego w Polsce.

UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. To wiodący dostawca usługi Triple Play w skład, której wchodzą: telewizja kablowa, szerokopasmowy dostępu do Internetu i usługi telefoniczne dla klientów indywidualnych i biznesowych. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 15 krajach, głównie w Europie, ale nie tylko, także w Japonii, Chile i Australii.

6 komentarzy

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*