Znaczenie wyboru słów kluczowych w pozycjonowaniu

Jak wybierać słowa kluczowe? Nie odkryję ameryki jeśli napiszę że odpowiednio dobrane frazy to podstawa sukcesu. Można zainwestować spore pieniądze, które mogą przełożyć się na dużą liczbę wejść na naszą stronę, z których nie będziemy mieli żadnych korzyści. To że internauta odwiedzi naszą stronę jest podstawową ale nie jedyną częścią sukcesu.

Posłużę się przykładem.

Wyobraźmy sobie stronę internetową niewielkiej firmy transportowej z Gdańska. Firma koncentruje się na usługach typowo regionalnych, oferując przeprowadzki samochodem ciężarowym, który ma ładowność do siedmiu ton. Poszukując źródła nowych klientów chcieliby zawojować wyszukiwarkę internetową Google. Dowiedzieli się że istnieje coś takiego jak pozycjonowanie stron internetowych. Wpisując w wyszukiwarce frazę pozycjonowanie stron otrzymamy w wyniku setki firm oferujących usługi związane z reklamą w Internecie. Firmy te oferują usługi na różnym poziomie, w różnych cenach i na różnych warunkach (czytajcie umowy które podpisujecie!). Zazwyczaj im niżej w Google, tym niższa cena usług – moim zdaniem wybór oferty dużej firmy zajmujących się pozycjonowaniem, z solidną pozycją na rynku i dużym doświadczeniem, nie oznacza że sukces jest gwarantowany. Czasem lepiej poszukać nieco dłużej.

szukaj

Na jakich frazach strona przykładowego przedsiębiorstwa powinna zaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwań? Profil firmy to transport. Słowo kluczowe„transport” jest bardzo ogólne i będzie najprawdopodobniej bardzo drogie w pozycjonowaniu. Czy przyniesie zysk dla niewielkiego przedsiębiorstwa transportowego oferującego wyspecjalizowane usługi na rynku lokalnym? Myślę że nie. Proponuję frazy: transport trójmiasto, transport + miasta gdzie oferowane są usługi, przeprowadzki trójmiasto plus inne frazy ukierunkowane na rynek lokalny przyniosą lepszy efekt. Co więcej myślę że pozycjonowanie samego słowa transport, będzie o wiele droższe niż dziesiątek fraz związanych z rynkiem lokalnym. Wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych nie zgodzi się na pozycjonowanie tylko jednej frazy, gdyż oznacza to większe ryzyko „wpadnięcia” w tzw. filtr, który znacząco obniżaja pozycje w wynikach wyszukiwań. Wybór jednej frazy może oznaczać dodatkowe inwestycje dla firmy pozycjonerskiej.  Są one związane z linkowaniem strony na frazy za które klient nie płaci. Myślę że tak postąpiła by profesjonalna firma pozycjonerska (jednocześnie podwyższając opłatę za pozycjonowanie).

Jak oceniać popularność poszczególnych fraz i słów kluczowych? O tym w następnym wpisie.

One Comment

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*