SEO copywriting od kuchni

Kiedy szukając pracy wakacyjnej trafiłam na ofertę dotyczącą pisania tekstów na potrzeby pozycjonowania, nie miałam pojęcia, o czym mowa. Sądzę jednak, że moja niewiedza jest tu usprawiedliwiona, jako, że pozycjonowanie stron internetowych to stosunkowo nowa usługa, oferowana przez agencje interaktywne.

Na czym polega SEO copywriting?

Oferty pracy dotyczące SEO copywritingu („fachowa” nazwa pisania tekstów na potrzeby pozycjonowania) zazwyczaj nie zawierają zbyt wielu wyczerpujących informacji. Można z nich wywnioskować, że do obowiązków takiego SEO copywritera będzie należało pisanie dość krótkich tekstów o zróżnicowanej tematyce.
Jak się okazuje, teksty te faktycznie nie są zbyt długie, przeważnie pisze się je na 1000 – 1500 znaków. Muszą one jednak spełniać pewne warunki – nie mogą to być teksty agitujące – jakakolwiek reklama odpada. Zwykle są one więc dość ogólne, raczej o charakterze informacyjnym. Ponadto, każdy taki tekst musi zawierać pewne frazy, w niezmienionej formie, a najlepiej, jeśli pojawią się one kilka razy – wtedy pozycjonowanie będzie bardziej skuteczne. Później należy jeszcze dodać synonimy oraz linki do odpowiednich stron i w zasadzie tekst jest już gotowy. To w sumie tyle, jeśli chodzi o stronę techniczną SEO copywritingu. Jak taka praca wygląda jednak „od kuchni” i czy warto spróbować? Aby trochę przybliżyć charakter tego zajęcia, warto wymienić jego wady i zalety.

Co może się nie spodobać w SEO copywritingu?

· Przede wszystkim to, że praca bywa nużąca. Nie ukrywajmy, że pisanie dziesięciu tekstów z rzędu na temat chłodnictwa czy nieruchomości nie jest zbyt fascynującym zajęciem i może znudzić nawet najbardziej wytrwałego autora. Niemniej jednak, wszystko zależy od tego, jak zorganizujemy sobie pracę.
· Wspomniana wcześniej „zróżnicowana tematyka tekstów” to określenie bardzo ogólne, mówiąc ściślej, tematyka jest KAŻDA. Napisanie tekstu o zasuwach nożowych czy też o systemach wentylacyjnych może naprawdę zniechęcić do pracy. Trzeba sobie jednak uświadomić, że tekst można napisać na każdy temat, nawet na taki, o którym nie mamy najmniejszego pojęcia.
· Wymyślanie synonimów, których ilość (a właściwie liczba znaków) jest z góry określona, czasem wymaga sporego wysiłku umysłowego.
· Praca ta może być męcząca dla osób, które nie potrafią poskromić swych „ambicji literackich”, ponieważ teksty SEO zazwyczaj nie zawierają zbyt bogatej merytorycznie treści.

Komu natomiast SEO copywriting może przypaść do gustu?

· Przede wszystkim osobie, której pisanie nawet na najdziwniejsze tematy nie nudzi, a dostarcza wiele radości. Jeśli ktoś chciał kiedyś mieć coś wspólnego z pisaniem, to pozycjonowanie daje mu taką szansę. Nie stworzymy oczywiście wiekopomnego dzieła, ale zawsze będziemy mogli rozwijać swoje umiejętności. Teksty nie mogą być pozbawione sensu, a poza tym sztuką jest takie użycie wymaganych fraz, by powstała z tego zgrabna treść. A nuż odkryjemy w sobie talent?
· Komuś, kto lubi elastyczny czas pracy i pracę w domu, bo zazwyczaj tak właśnie wygląda dzień SEO copywritera.
· Osobie, która ma wiele zainteresowań. Czasem zdarza się, że napisanie zadanego tekstu, np. na temat gier komputerowych, jest prawdziwą przyjemnością.
· Praca ta jest też bezstresowa i dzięki niej można naprawdę wiele się nauczyć, np., do czego służą te piekielne zasuwy nożowe.

Jak więc widać, pisanie tekstów na potrzeby pozycjonowania, jak zresztą każda praca, ma swoje plusy i minusy. Jeśli chcecie znać moje zdanie na temat, czyli początkującego SEO copywritera, to odpowiem, że wakacje się kończą, a praca została.

7 komentarzy

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*