Internet – historia i słów pare o wadach i zaletach internetu

Internet to jeden z największych wynalazków XX wieku. Pomysł, który zrodził się z planów na wypadek wojny, na szczęście znalazł przede wszystkim pokojowe zastosowanie i zmienił życie nas wszystkich już na stałe.
Za początek dzisiejszego internetu uznaje się projekt ARPANET z lat 60-tych, który opracowali naukowcy z RAND Corporation. Był to nowy typ wojskowej sieci dowodzenia, który miał zapewnić komunikację pomiędzy jednostkami militarnymi, ale bez pośrednictwa jakiegoś jednego centrum łączności. Komunikacja za pomocą tej sieci zakładała działanie nawet w przypadku zniszczenia części systemu np. w razie wojny nuklearnej w pełnej skali. Taka właśnie koncepcja stałą się podstawą znanej nam sieci, którą tworzą niezależne od siebie wszystkie komputery. Dzięki temu internet zrewolucjonizował sposób porozumienia się między ludźmi. Jest on jednocześnie błyskawiczny, pozwala przesyłać ogromne ilości danych i do tego jest niezwykle tani. W dodatku do wyboru jest wiele kanałów komunikacji, od poczty e-mail, przez czaty i fora dyskusyjne, po komunikatory i wideokonferencje.

InternetTe zalety internetu sprawiły, iż stał się on dogodnym fundamentem dla umacniania się starych i organizowania się zupełnie nowych grup społecznych. Obecnie bardzo popularne są różne serwisy społecznościowe, na których można poznawać innych ludzi nawet z dalekich krajów, jak i odnawiać relacje z dawno niewidzianymi znajomymi. Serwisy te dzielą się zwykle na typowo towarzyskie, hobbystyczne i biznesowe, więc każdy internauta znajduje przestrzeń idealną dla siebie.

Tam, gdzie spotykają się ludzie, tam też prędzej czy później powstaje biznes. Powszechnie mówi się, że jeśli jakaś firma nie jest obecna w internecie, to tak naprawdę nie istnieje. Oczywiście, można prowadzić przedsiębiorstwo bez kontaktowania się z siecią, jednak w ten sposób traci się dostęp do ogromnego rynku. Żaden bardziej ambitny przedsiębiorca nie może sobie pozwolić na takie zaniedbanie. Tym bardziej, że nowoczesne technologie umożliwiają promowanie w internecie dowolnego produktu czy usługi. Wirtualna reklama pozwala je prezentować w sposób bardziej atrakcyjny i skuteczny niż tradycyjne radio i telewizja, a w dodatku jej koszt jest wciąż nieporównanie niższy. Dlatego też internet jest nie tylko jednym z głównych elementów każdej większej kampanii, ale nierzadko staje się tym najważniejszym.

2 komentarze

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*