Neostrada 10 i 20 Mb/s – TP kontratakuje.

Od października największy operator telefonii stacjonarnej w Polsce, Telekomunikacja Polska wprowadził do oferty nowe prędkości Neostrady (opcje 10 i 20 Mb/s). W ten sposób operator chce utrzymać pozycje lidera dostawcy usług szerokopasmowych w Polsce i ograniczyć odpływ klientów do konkurencji. Nowym usługom towarzyszą również nowe promocje, zarówno w przypadku samej Neostrady oraz Neostrady w pakiecie z telewizją.

W ostatnich miesiącach Telekomunikacja Polska skupiła się na wprowadzeniu i reklamowaniu na Polskim rynku usług telewizyjnych zarówno poprzez kabel telefoniczny (IPTV), jak również poprzez satelitę (DTH), całkowicie pomijając wdrażanie nowinek w dostępie szerokopasmowym. Sytuacja doprowadziła do stanu, w którym Telekomunikacji Polskiej konkurencja depcze po piętach w kwestii ilości klientów i przewyższa ją technologicznie. A nie zawsze tak było.

Przypomnijmy, Telekomunikacja Polska może pochwalić się najdłuższym, bo ponad 9 – letnim doświadczeniem na rynku świadczenia szerokopasmowego dostępu do Internetu. Klient, który zakupuje usługę u tego operatora, co prawda zapłaci trochę więcej, ale może liczyć na bezpłatną pomoc techniczną i może czerpać z największego doświadczenia tego usługodawcy na Polskim rynku. Ponadto operator ten świadczy usługę na SWOICH liniach i nie jest zależny od innych ( jak na przykład Netia, czy Dialog).

Przy okazji nowych usług Telekomunikacja wprowadziła nowe promocje do swojej oferty. Jedną z nich jest promocja „SuperInternet”, która ma być świadczona od 9.10.2009. Promocja, jest przeznaczona dla klientów, którzy podpiszą umowę terminową na 12, 24 lub 36 miesięcy, w opcjach prędkości od 512 Kb/s w górę. Szczegółowy cennik nowej oferty zamieszczamy poniżej:

cennikneo

Dla wyjaśnienia tabeli, pakiet bezpieczeństwa to oprogramowanie antywirusowe firmy McAfee, które jest klientowi dostarczane z Neostradą, i na które klient otrzymuje licencję na czas trwania umowy. Pakiet max jest najbardziej rozbudowanym oprogramowaniem, pakiet standard najmniej. Ponadto TP promuje podpisanie dłuższych umów proponując dodatkowe gadżety za 1,22 z VAT. W przypadku, gdy klient podpisze umowę na 24 miesiące otrzyma drukarkę firmy Canon Pixma IP 1900:

pixma

Gdy klient podpisze umowę na 36 miesięcy otrzyma nawigacje GPS firmy LARK FreeBird:

freebird

Czy Telekomunikacji Polskiej uda się tą ofertą skusić potencjalnych klientów, czas pokaże. Tymczasem największy Polski operator w ostatnim czasie aktywnie promuje usługę pakietową (Neostrada + usługa TV). O ile cenowo oferta telewizji w TP była porównywalna z konkurencja, o tyle treść (ilości i jakość) kanałów telewizyjnych pozostawiały wiele do życzenia. TP chce to zmienić. Firma już teraz umożliwiła zakup dodatkowych pakietów kanałów dla klientów posiadających usługę świadczoną przez satelitę ( technologia DTH – do tej pory zakupić pakiety można było tylko po kablu na IPTV). Ponadto Telekomunikacja wprowadziła promocję „Nowe pakiety telewizyjne TP przez 10 miesięcy za darmo”. W ofercie tej można do podstawowego pakietu z najpopularniejszymi programami dokupić dodatkowe pakiety, które wyglądają następująco:

-Pakiet M – ponad 20 programów o różnej tematyce: m.in. filmowe (AXN, Hallmark, Movies 24), informacyjne (TVN24, CNN), sportowe (Eurosport, Sportklub, TVP Sport), dla dzieci (Disney Chanel, Cartoon Network, Jetix Play), muzyczne (MTV) oraz popularno-naukowe (Animal Planet, Discovery Channel).
-Pakiet L – zawiera wszystkie programy z pakietu M i ponad 20 dodatkowych, m.in. filmowe (Universal Channel, AXN Crime, Comedy Central, Kino Polska) dla dzieci (Boomerang, KidsCo) muzyczne (MTV2, MTV Dance) oraz popularno-naukowe (Discovery Word, Discovery Science i Nat Geo Wild).
-Pakiet HBO – najnowsze hollywoodzkie produkcje, głośne i kontrowersyjne seriale, poruszające dokumenty, koncerty gwiazd muzyki oraz programy rozrywkowe w kanałach HBO, HBO2 i HBO Comedy. TP jest jedynym operatorem, który daje klientom możliwość dokupienia pakietu HBO do oferty podstawowej.
-Orange sport – kanał pełen sportowych emocji, można tu obejrzeć wszystkie mecze Ekstraklasy, w każdej kolejce aż 6 na żywo. Ponadto, mecze Remes Pucharu Polski, Ligue 1 (Liga francuska), Liga Sagres (Liga portugalska), NBA, szwedzkiej ligi żużlowej Elitserien (występuje w niej wielu Polaków) i wiele innych wydarzeń sportowych z najwyższej półki.

Cennik promocji „Nowe pakiety telewizyjne TP przez 10 miesięcy za darmo” wygląda następująco:

paktp

To jeszcze nie koniec nowości. Telekomunikacja Polska w najnowszej promocji obniża również opłatę za sam pakiet Neostrady + TV. W pakiecie tym w cenie znajdują się następujące składniki: Internet + 35 (DTH) lub 40 (IPTV) kanałów telewizyjnych i urządzenia to obsługujące (Livebox, Settopbox [tuner TV z pilotem]). Ponadto w TP jest również promocja na antenę satelitarna, którą można nabyć przy zakupie usługi za kwotę 29,90 z VAT. Najnowsze ceny pakietu wyglądają tak:

tptv

Ponadto należy jeszcze wspomnieć o tym, że TP posiada bardzo pokaźną bazę filmów w usłudze Video na życzenie (VoD). VoD jest usługą w której można wypożyczać filmy bez wychodzenia z domu, TP jako jedna z pierwszych wprowadziła taką usługę na Polski rynek. Baza filmów zawiera prawie 2000 pozycji, w tym sezony takich seriali jak „M jak miłość” i „Złotopolscy”, co z pewnością zainteresuje niejedną osobę.

Czy to wszystko wystarczy, w dobie Internetu świadczonego przez UPC z prędkością 120 MB/s, aby być konkurencyjnym?. Zdecydowanie tak, ale wszystko zależy od cen. Dla większości najszybsza usługa UPC jest niepotrzebna. Normalny użytkownik usługi nie wykorzysta nawet w 25% tego łącza. Nawet, jeśli ktoś ściga dużo z Internetu to i tak powinien zdawać sobie sprawę z tego, że szybkość łącza od UPC nie będzie w pełni wykorzystana z powodu ograniczeń serwerów. Uważam, że nowa strategia TP ukierunkowana na walkę o klienta masowego, który nie potrzebuje bardzo szybkiego Internetu jest zasadna i przy aktualnej sytuacji TP najlepsza, jaką można wdrożyć. Bardzo dobrze ujął to rzecznik Telekomunikacji Polskiej Pan Wojciech Jabczyński:

„Nie jest żadną tajemnicą, że nie mamy szans w wojnie cenowej, ponieważ wraz z obniżką ceny detalicznej TP, operatorzy BSA (Netia, Dialog itd) mają prawo do automatycznej przeceny oferty hurtowej z rabatem 51 proc. Z identycznych powodów ekonomicznych budowa sieci FTTH, aby później oddawać ją za pół ceny konkurencji jest trudna do przełknięcia. Ciekawe, co powiedziałoby UPC, gdyby musiało na takich zasadach oddać swój „światłowód” 120 MB np. Netii? Dlatego szukamy innej drogi stawiając na masowego klienta, który nie potrzebuje dużych prędkości, a woli dostać przyzwoity dostęp 1, 2, czy 6 MB za rozsądną cenę wraz z dodatkowymi usługami, które według badań marketingowych są coraz bardziej pożądane przez abonentów. Stąd obniżyliśmy ceny podstawowych prędkości neo, ale przede wszystkim rozszerzyliśmy dostępność kanałów telewizyjnych, dając jednocześnie dobre promocje. Oczywiście nie wszystkim takie rozwiązanie trafia w potrzeby, ale jestem pewny, że wielu wybierze właśnie naszą ofertę ze względu na usługę TV i VoD. Mogę obiecać, że ofertę będziemy konsekwentnie rozszerzać i zapewniać jak najlepszą jej jakość”.

Dodam jeszcze, ze próby ucieczki Telekomunikacji Polskiej w telewizję i pakiety telewizyjne są jak najbardziej logiczne. W końcu tych usług UKE nie może regulować.

4 komentarze

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*